Herb szkoły

Kraków wita nas!

14 września uczniowie klasy 4a razem z Panią Sylwią Wojciechowską oraz Panią Eweliną Mielewczyk wybrali się na czterodniową wycieczkę do Krakowa.
Rozpoczęliśmy naszą podróż od wczesnego pociągu o 4 rano, a po kilkugodzinnej drodze ruszyliśmy by zwiedzić stolicę małopolski. Zaczęliśmy od rynku, gdzie mogliśmy usłyszeć słynny “Hejnał”, zobaczyć ołtarz Wita Stwosza i Kościół Mariacki. Później skierowaliśmy się na wzgórze wawelskie po drodze przechodząc m.in. przez ulicę Studencką mieszczącą budynki najstarszego uniwersytetu w Polsce oraz obok Okna Papieskiego. Na Wawelu poznaliśmy historię naszych władców, ujrzeliśmy królewskie krypty, a także mieliśmy okazję obejrzeć panoramę miasta zaraz przy najsłynniejszym polskim dzwonie – Dzwonie Zygmunta.
Kolejnego dnia, po intensywnym zwiedzaniu Krakowa udaliśmy się do największego parku rozrywki w Polsce – Energylandii, gdzie każdy z nas mógł znaleźć coś dla siebie. Począwszy od miejsc z jedzeniem i spokojnych atrakcji, aż po te najbardziej ekstremalne jak rollercoastery: Hyperion oraz Zadra.
Sobotę, będącą zupełnym przeciwieństwem poprzedniego dnia, spędziliśmy poznając historię największego z nazistowskich obozów koncentracyjnych i ośrodków zagłady – KL Auschwitz. Podczas 3,5 godzinnego zwiedzania zobaczyliśmy realia w jakich przebywali tamtejsi więźniowie oraz poznaliśmy losy poszczególnych z nich.
Kontynuując temat historii polskich Żydów, ostatni dzień naszego wyjazdu spędziliśmy na poznawaniu przeszłości krakowskiego Kazimierza oraz zwyczajów tamtejszych mieszkańców. Mieliśmy szansę podziwiać synagogi – zarówno te nadal aktywnie działające, jak i te które z biegiem czasu zamieniły się w kawiarnie czy nawet księgarnie.
Pogoda na wycieczce dopisała a ze względu na fakt, że każdy dzień się od siebie różnił, wszyscy wynieśliśmy z niej to, co trafiło do nas najbardziej.