Herb szkoły

Najważniejsza jest integracja!

W dniach 25-27 września klasy 1A, 1E i część klasy 1C pojechały na swoją pierwszą wycieczkę krajoznawczo-integracyjną do Szklarskiej Poręby. Pierwszy dzień zaczęliśmy od wizyty w Leśnym Banku Genów w Kostrzycy, gdzie usłyszeliśmy prelekcję przyrodniczą poświęconą lasom oraz podstawowym informacjom o przechowywaniu zagrożonych wyginięciem gatunków roślin.
Następnie udaliśmy się do Siedlęcina, aby wyruszyć na spacer malowniczą trasą do słynnego schroniska PTTK i gościńca „Perła Zachodu”. Położony nad krawędzią stromego urwiska zapewnił nam wspaniały widok na jezioro Modre i okoliczne skałki ze specjalnej wieży widokowej. Kontynuując nasz spacer dotarliśmy na XIX-wieczną wieżę widokową Grzybek, stojącą na wzgórzu Bolesława Krzywoustego. Wszyscy, którym nie zabrakło sił, wspięli się po kręconych schodach na galerię umieszczoną 26 metrów nad ziemią by podziwiać piękną panoramę Jeleniej Góry i Karkonoszy.
Stamtąd udaliśmy się do niezwykłego muzeum Wrota Czasu – podziemnej trasy turystycznej. Podążając za przewodnikami udaliśmy w ponad kilometrową podróż słuchając niezwykłych opowieści łączących w sobie elementy przygody, historii, nauki oraz legend. Po trasie podziemnej czekała nas sesja z szalonym naukowcem pokazującym nam różne eksperymenty związane z ciekłym azotem. Ochotnicy sami mogli wziąć udział w niektórych z nich. Było również wybuchowo! Pełni wrażeń dojechaliśmy na miejsce naszego noclegu czyli Chaty Izerskiej, gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja.
Drugiego dnia wyruszyliśmy pieszo do kolejnych punktów naszego programu. Skałka Chybotek i Złoty Widok to na rozgrzewkę, dalej udaliśmy się do Leśnej Huty gdzie mogliśmy zobaczyć tradycyjne metody wyrobu szkła i sami też spróbować tej niełatwej sztuki oraz kupić przepiękne szklane pamiątki. Kolejnym punktem naszego programu była wizyta w Chacie Walońskiej, gdzie mogliśmy wysłuchać prelekcji o tradycjach górniczych
Walończyków, legendy o duchu Gór, o magii kamieni szlachetnych, oraz tajnikach zielarstwa. Zwieńczeniem był obrządek starowaloński, podczas którego przeszliśmy różne próby i które przyniosły sporo zaskoczenia i dużo śmiechu.
Z Chaty Walońskiej przepiękną leśną trasą dotarliśmy do wodospadu Szklarki, po pamiątkowych zdjęciach wróciliśmy do schroniska, ponownie na pyszną obiadokolację, a po przerwie na odpoczynek i różne gry. Tam czekało na nas ognisko i mnóstwo kiełbasek do upieczenia.
Ostatniego dnia po śniadaniu wybraliśmy się do Centrum Edukacyjnego Karkonoskiego Parku Narodowego, gdzie mogliśmy samodzielnie zwiedzać i doświadczać multimedialnej, interaktywnej ekspozycji poświęconej przyrodzie Karkonoszy. Dalej przeszliśmy do dawnego pałacu Schaffgotschów, gdzie podziwialiśmy część historyczną samego pałacu i okolicy, również dobrze się bawiąc przy multimedialnych częściach ekspozycji. Na koniec czekał nas jeszcze krótki spacer na Zbójeckie Skały i stamtąd wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.
Zmęczeni ale uśmiechnięci, planujemy już następne wyjazdy!