Herb szkoły

Pieszo na Szczyt!

5 czerwca uczniowie klas I oraz II naszego Liceum wyruszyli wraz z opiekunami na wycieczkę w Karkonosze.

Pierwszy dzień obfitował w dość długą trasę pieszą, którą to uczniowie rozpoczęli od zwiedzania Świątyni Wang. To tam zapoznali się z historią oraz tajemnicami, jakie niegdyś skrywało czarujące miejsce, a także złapali ostatni oddech przed kolejnym punktem wycieczki, jakim była przepiękna trasa wiodąca wokół Wielkiego i Małego Stawu. Wędrowanie okazało się bardzo przyjemne dzięki znakomitej atmosferze, jaką wspólnie budowała zgrana grupa wszystkich uczniów. Dzień odnalazł swój finał w pensjonacie Koralowa Ścieżka w Jagniątkowie, w którym wszyscy zregenerowaliśmy się po długiej wyprawie.

Kolejny dzień wcale nie miał być jednak lżejszy. Ponownie wraz z wykwalifikowanym przewodnikiem ruszyliśmy przez Czarny Kocioł Jagniątkowski na Śnieżne Kotły, gdzie mogliśmy pogłębiać swoją wiedzę o krajobrazie oraz roślinności, jaka otacza tamtejsze tereny. Pomimo naszego wysiłku jednogłośnie uznaliśmy, że cudowne widoki rekompensują nam niełatwą trasę. Ciepły obfity posiłek w naszym pensjonacie, wspólne ognisko oraz pogawędki z rówieśnikami umilały nam pogodny wieczór.

Trzeci dzień – tym samym ostatni, który spędziliśmy w obrębie gór – przeznaczyliśmy na odwiedzenie Term Cieplickich, gdzie świetnie bawiliśmy się na wodnych atrakcjach i zacieśnialiśmy nasze więzi w jeszcze większym stopniu. Niestety czas naszej wycieczki dobiegał końca i wspólnie – trochę
niechętnie – ruszyliśmy w drogę powrotną do Zgorzelca.

Wszyscy okrzyknęliśmy naszą podróż mianem wspaniałej i z pewnością nigdy nie zapomnimy o tym, jak wiele miłych wspomnień udało nam się wówczas stworzyć!
Serdecznie dziękujemy troszczącym się o nas nauczycielom, cierpliwemu przewodnikowi Panu Danielowi Graczykowi, właścicielowi Koralowej Ścieżki w Jagniątkowie za przepyszne jedzenie oraz Panu Tomaszowi Stachurskiemu z Biura Turystyki Młodzieżowej „Stanisz Maciej” za dopięcie każdego szczegółu naszej wycieczki.

Szczęśliwi i zadowoleni z wyprawy uczniowie