Herb szkoły

Porcelanowym szlakiem…

Dnia 9 grudnia uczniowie klasy 1D, 2C oraz 3B udali się zimową wycieczkę do Miśni i Drezna. O godzinie 9:00 wyjechaliśmy spod szkoły i udaliśmy się do Miśni. Początkowo udaliśmy się na spacer po okolicy. Mogliśmy obejrzeć zamek Albrechtsburg, położony wysoko nad doliną Łaby. Zamek określany jest “Kołyską Saksonii”, z której rządziła dynastia Wettynów. Mogliśmy nacieszyć oczy gotycką katedrą św. Jana i św. Donata. Historyczna katedra założona została w 698 r. przez cesarza Ottona I. Katedra nazywana jest gwiazdą na Saksońskim Akropolu.

Po spacerze w jesienno-zimowej aurze udaliśmy się do Miśnieńskiej Manufaktury Porcelany. Podczas tej wizyty mieliśmy okazję zobaczyć proces tworzenia słynnej porcelany. Nie ominęliśmy wspaniałej wystawy z porcelanowymi cudami takimi jak: talerze, ozdoby, czy porcelanowe figurki.

Kolejnym etapem wyjazdu była stolica Saksonii, czyli Drezno. Udaliśmy się na Zwinger, barokową rezydencję Augusta II Mocnego. Od 1728 r. w Zwingerze przechowywane są cenne zbiory: kolekcja porcelany, gabinet matematyczno-fizyczny oraz galeria Starych Mistrzów. Każdy we własnym zakresie mógł obejrzeć wielkie dzieła. W galerii Starych Mistrzów mogliśmy zobaczyć wielkie dzieła, takie jak: Madonna sykstyńska” Rafaela Santi, czy słynną “Ledę z łabędziami” Rubensa. Galeria zrobiła na wszystkich uczestnikach wielkie wrażenie. Mijając dreźnieńskie uliczki nie pominęliśmy najważniejszych miejsc m.in.: pomnik konny Augusta II Mocnego, Kościół Marii Panny, czy Katedrę św. Trójcy.

Punktem kulminacyjnym naszej wycieczki był Jarmark Bożonarodzeniowy. Jarmark Striezelmarkt jest jednym z najstarszych, a zarazem najpiękniejszych jeśli chodzi o tego typu wydarzenie u zachodnich sąsiadów. Oczy na pewno przyciągnęła ponad 20 metrowa choinka, która stanęła na środku placu. Wszędzie czuć było świąteczne zapachy pierniczków, tradycyjnych dań, grzańców czy świątecznych herbatek. Dla każdego wycieczkowicza świąteczne zakupy były udane. Niestety dzień jest krótki i bardzo szybko minął, późnym wieczorem już byliśmy pod naszą szkołą.

Serdecznie dziękujemy za opiekę oraz miło spędzony czas p. Magdalenie Siemaszko, p. Agnieszce Hładyszewskiej oraz p. Bogdanowi Szymańskiemu. Wiedzą z nami dzieliła się niezastąpiona pani przewodnik.

Do zobaczenia na kolejnej wycieczce!