Herb szkoły

Śladami Ducha Gór

Szklarska Poręba stała się głównym kierunkiem turystyczno-krajoznawczym, jaki postawiła sobie klasa 1D. Wczesnym rankiem 23 maja ruszyliśmy ze Zgorzelca i po ponad dwu godzinach jazdy pociągiem dotarliśmy do celu. Wycieczkę rozpoczęliśmy od wjazdu wyciągiem na Szrenicę, dla części uczniów wjazd na szczyt był przygodą samą w sobie, gdyż jechali kolejką po raz pierwszy! Na Szrenicy razem z przewodnikiem Maciejem Staniszem powędrowaliśmy nad Śnieżne Kotły, podczas wędrówki, słuchaliśmy ciekawych opowieści o faunie i florze Karkonoszy, podziwialiśmy piękny górski, alpejski krajobraz, przyroda zapierała nam dech w piersiach. Pierwszą noc spędziliśmy w Schronisku na Szrenicy – było super. W drugim dniu wycieczki spacerowaliśmy kamienistymi ścieżkami po Karkonoskim Parku Narodowym, poznawaliśmy walory przyrodnicze Karkonoszy, odwiedziliśmy również Leśną Hutę, gdzie na naszych oczach pracownicy wykonywali ręcznie formowane szkła barwione w masie, obserwowaliśmy wykonanie różnych form szklanych od ozdób po wazony i naczynia. Dzień zakończyliśmy spacerem po urokliwych uliczkach Szklarskiej Poręby. Mimo kapryśnej pogody i zmęczenia wróciliśmy do domu bogatsi o doświadczenia, wiedzę i umiejętności wdzięczni za spędzony wspólnie czas. Czekamy z niecierpliwością na następny wspólny wyjazd.