Herb szkoły

Wyprawa śladami Ducha Karkonoskich Gór

Jesienną podróż po Karkonoszach uczniowie klasy II C i I C a także I E i III D rozpoczęli 19 października 2022 roku o godzinie 8. 30. Wycieczka zaplanowana na trzy dni miała na celu integrację zespołów klasowych oraz cele turystyczno – krajoznawcze.
Pierwszym punktem naszej wycieczki była 500 metrowa Góra Witosza umiejscowiona w Kotlinie Jeleniogórskiej.Po wejściu na wzgórze mogliśmy podziwiać zjawiskową panoramę Karkonoszy, z głównym widokiem na Śnieżne Kotły. Po zejściu udaliśmy się do Cieplic oraz Parku zdrojowego, który przywitał nas pięknym słońcem i całą paletą jesiennych barw. W spacerze po uzdrowisku, oraz w parku norweskim towarzyszył nam przewodnik pan Gracjan Kieliański, który w humorystyczny sposób przybliżał nam historię tego miejsca. Kolejnym punktem był pałac Schaffgotschów, czyli renesansowy dworek Księcia Johanna Nepomucena Schaffgotscha. Obecnie jest to Filia Politechniki Wrocławskiej. Niezapomnianym miejscem wycieczki było Cieplickie Muzeum Przyrodnicze. Muzeum położone jest w Zespole Pocysterskim leżącym tuż obok kościoła św.Jana Chrzciciela. Mogliśmy tam podziwiać m.in. wiele gatunków ptaków, ssaków, motyli, poroży, minerałów, skamieniałości i grzybów. W 2011r. podczas prac remontowych odkryto freski, które stanowią jedno z najciekawszych ikonograficznych zespołów malowideł barokowych na Dolnym Śląsku.W muzeum towarzyszył nam niezastąpiony pan Gracjan 🙂 Po wieczornej integracji ( tak, tańczyliśmy belgijkę, śpiewaliśmy oraz rywalizowaliśmy grając w przeróżne gry ) raczej wszyscy grzecznie położyliśmy się spać (mam nadzieję, że było to przed 24:00, chociaż nie wiem bo szczęśliwi czasu nie liczą.

Kolejnego dnia tuż po śniadaniu czekała na nas piesza wycieczka ok.11km . Początek trasy to na Złoty Widok skąd podziwialiśmy piękną panoramę na Karkonosze, dzięki niezawodnej pogodzie mogliśmy podziwiać widok na Śnieżne Kotły, Szrenice czy Śnieżkę. Idąc dalej dotarliśmy do Leśnej Huty Szkła, tam oglądaliśmy prelekcję na temat wyrobu szkła, jednak punktem kulminacyjnym było wykonanie szklanego kwiatka przez jedną z naszych opiekunek p.Agnieszkę Hładyszewską. Stara Chata Walońska przeraziła nie jednego śmiałka. Do dziś wspominamy 3 bardzo straszne wiedźmy, czarne od węgla twarze ciekawe mikstury a niektórzy i tajemnicze sianko…Myślę, że po tamtych obyczajach powinniśmy docenić szkołę. Jednak nasze 3 wiedźmy=THE BEST!!!

Po rytuałach odbytych w Starej Chacie Walońskiej dotarliśmy nad Wodospad Szklarka. Tam nie zabrakło sesji zdjęciowej 🙂 Po wyczerpującym spacerze trafiliśmy na skałkę Chybotek, która kształtem przypomina cukiernicę. Tak jak sama nazwa mówi jest to ruchoma skałka, która mile kołysała niejednego podróżnika. Po obiado-kolacji mieliśmy czas dla siebie, jednak na wieczór wszyscy razem spotkaliśmy się przy integracyjnym ognisku. Każdy znalazł swoje miejsce: niektórzy przy samym ognisku podpiekali kiełbaski i wegetariańskie smakołyki, inni dyskutując obserwowali gwiazdy a jeszcze inni prowadzili żarliwe humorystyczne rozmów w celu ustalenia szczegółów dotyczących rywalizacji klas przy Familiadzie zaplanowanej na późniejszy czas. Dzień zakończyliśmy wspólnie grając w quiz przygotowany przez Ic oraz słuchając krótkiej inscenizacji Szymona i Stefana. Może niekoniecznie tak zakończyliśmy dzień gdyż integracja przeniosła się do pokojów.
W trzeci, ostatni dzień naszej wycieczki pobudka była już ok 7.00.Po szybkiej organizacji wyruszyliśmy na wieże rycerską w Siedlęcinie. W wieży księcia Henryka I Jaworskiego mogliśmy podziwiać oryginalne, najstarsze w Polsce drewniane stropy oraz jedyne na świecie średniowieczne malowidła ścienne, na których widnieje legenda o sir Lancelocie z Jeziora. Dalej udaliśmy się na spacer po Zaporze Pilchowickiej, jest to jedna z najwyższych kamiennych, łukowych zapor w Polsce. Przez cały czas otaczały na piękne jesienne widoki złotych, żółtych i pomarańczowych liści, które cudownie odbijały się w wodzie. Ostatnim miejscem naszej wspólnej wyprawy była Jelenia Góra gdzie urokliwe kamieniczki Starego Rynku oraz wieża widokowa zwana Grzybkiem pozwoliła nam rozkoszować się piękną architekturą i panoramą miasta. Naszymi opiekunami podczas wycieczki była Pani Magdalena Siemaszko, Pani Beata Łężny i Pani Agnieszka Hładyszewska. Za miłe towarzystwo i opiekę serdecznie dziękujemy.